شهردار ونکوور پیشنهاد ممنوعیت دستگاه های خودپرداز بیت کوین را می‌دهد

به گزارش Next Web در روز ۵ ماه ژوئن، شهر ونکوور کانادا با توجه به مسائل مربوط به پولشویی، ممنوعیت دستگاه های خودپرداز بیت کوین (BTC) را بررسی می کند.

شهردار ونکوور، Kennedy Stewart گزارش داد که پیشنهاد ممنوعیت کامل دستگاههای خودپرداز بیت کوین در ارتباط با تعداد روزافزون موارد پولشویی را داده است.

طبق یک گزارش پلیس که توسط Next Web ذکر شده نشان می‌دهد که مجرمان می‌توانند یک دستگاه خودپرداز را برای نیازهای خود به مبلغ چند هزار دلار بخرند و سپس وجه نقد خود را اصطلاحا ” چند بار که لازم است” برای سود یا حذف هزینه‌های معاملاتی به خودپرداز سپرده کنند.

بنا بر گزارش‌ها، مقامات رسمی انتظار دریافت ۸۴۰ گزارش مربوط به ارز دیجیتال در سال جاری را دارند که سه برابر تعداد گزارش‌شده درسال گذشته ‌است.

در حالی که شورای شهر ونکوور و ریچموند برای این اقدام فشار آورده‌اند، مقامات رسمی استان British Columbia قصد دارند یک تحقیق پولشویی را برای تحقیق بیشتر در نظر بگیرند.

با توجه به گزارش CoinATMRadar منبع نظارت بر این صنعت در کانادا، حدود ۶۹۴ دستگاه خودپرداز در این کشور وجود دارد که ۷۶ مورد آن در ونکوور است.

ماه گذشته در اسپانیا هشت نفر به جرم پول شویی به اتهام مبادله ارز فیات به اموال رمزنگاری شده دستگیر شدند.

طبق گزارشها، این افراد از دستگاههای خودپرداز رمزنگاری استفاده کرده و وجوه را به مبلغ کوچکتر تقسیم کرده اند تا آنها را به سیستم مالی معرفی کنند بدون داشتن تراکنش‌های گزارش‌شده مورد نظر.

همانطور که در ماه ژانویه گزارش شد، اپراتور خودپرداز بیت کوین ایالات متحده آمریکا (Coinme Operator) که اولین خودپرداز بیتکوین است، برای دریافت مجوز در ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ در شرکت کارگزاری بورس اوراق بهادار اقدام کرده است.

اطلاعیه سلب مسئولیت: محتوای این مقاله شامل دیدگاه‌های شخصی است و نباید پیشنهاد سرمایه‌گذاری شخصی و/یا پیشنهاد حرفه‌ای و/یا پیشنهاد و/یا درخواست داد و ستد در ابزارهای مالی و/یا تضمین و/یا پیش‌بینی عملکرد آینده تلقی شود. هلدینگ جامع و وابستگان، عوامل، مدیران، ماموران یا کارکنان آن دقت، اعتبار، بهنگام بودن یا کامل بودن اطلاعات یا داده‌های ارائه شده را تضمین نمی‌کنند و در قبال زیان ناشی از سرمایه‌گذاری مبتنی بر این اطلاعات یا داده‌ها مسئولیتی نمی‌پذیرند.